Service en contact zakelijk

Heeft u een vraag over bijvoorbeeld uw grootverbruikaansluiting, uw aanvraag of een storing? Vind antwoord op uw vraag of bekijk wat u zelf kunt regelen.

Direct naar

Consument of klein bedrijf?

Ontvangt u maandelijks geen facturen van ons? Dan heeft u een kleinverbruikaansluiting.

Man in pak met telefoon zakelijk

Top 5 veelgestelde vragen

  • Krijgt u elke maand een factuur van ons? Dan heeft u een grootverbruikaansluiting. U vindt de aansluitwaarde op uw contract, ook wel de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) genoemd. Uw contract met daarop de aansluitwaarde vindt u in Mijn Enexis Grootverbruik

    Krijgt u geen maandelijkse factuur van ons? Dan heeft u een kleinverbruikaansluiting. Uw aansluitwaarde vindt u op Mijn Meterkast. Bij veel energieleveranciers staat ook op de jaarafrekening wat voor aansluiting u heeft.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Heeft u een elektriciteitsaansluiting groter dan 3 x 80 ampère of een gasaansluiting met een capaciteit groter dan 40 m³(n) per uur? Dan heeft u een grootverbruikaansluiting. Een aanvraag voor het verzwaren of verlichten van deze aansluiting doet u op de pagina over het wijzigen van een grootverbruikaansluiting.

    Heeft u een elektriciteitsaansluiting kleiner dan 3 x 80 ampère of gasaansluiting met een capaciteit kleiner dan 40 m³(n) per uur? Dan heeft u een kleinverbruikaansluiting. Een aanvraag voor het verzwaren of verlichten van deze aansluiting doet u op de pagina over het wijzigen van een kleinverbruikaansluiting.

    Let op: het is niet mogelijk om telefonisch een verzwaring of verlichting aan te vragen. Dit komt omdat u tijdens de aanvraag foto’s en/of situatieschetsen moet meesturen. 

    Houd rekening met lange wachttijden

    Gaat u een aanvraag doen voor uw grootverbruikaansluiting? Houd dan rekening met lange wachttijden. Door congestie op het elektriciteitsnet kan de wachttijd zelfs oplopen tot 10 jaar.

    Ook voor een kleinverbruikaansluiting zijn er langere wachttijden. U leest hier meer over op de pagina met doorlooptijden voor kleinverbruikaansluitingen.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • U vindt de EAN-code van uw aansluiting in Mijn Enexis Zakelijk op uw overzicht en op de pagina ‘Aansluitingen’. Daarnaast staat de EAN-code ook op uw factuur.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Heeft u een elektriciteitsaansluiting groter dan 3 x 80 ampère of een gasaansluiting met een capaciteit groter dan 40 m³(n) per uur? Dan heeft u een grootverbruikaansluiting. De betaalwijze of digitale facturatie past u aan in Mijn Enexis Grootverbruik

    Heeft u een elektriciteitsaansluiting kleiner dan 3 x 80 ampère of gasaansluiting met een capaciteit kleiner dan 40 m³(n) per uur? Dan heeft u een kleinverbruikaansluiting. De betaalwijze of facturatie wijzigt u via uw energieleverancier.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Heeft u een elektriciteitsaansluiting groter dan 3 x 80 ampère of een gasaansluiting met een capaciteit groter dan 40 m³(n) per uur? Dan heeft u een grootverbruikaansluiting. De facturen downloadt u in Mijn Enexis grootverbruik. U vindt deze onder ‘Overzicht facturen’. Bekijk, download en/of druk hier de facturen af. 

    Heeft u een elektriciteitsaansluiting kleiner dan 3 x 80 ampère of gasaansluiting met een capaciteit kleiner dan 40 m³(n) per uur? Dan heeft u een kleinverbruikaansluiting. Een kopie van uw factuur vraagt u op bij uw energieleverancier.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

Telefoon

Bel 088-857 22 22

Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 17:00 uur.

Wilt u dat wij u terugbellen?  Stuur ons een terugbelverzoek.

E-mail

Neem contact op

Binnen 10 werkdagen reageren wij op uw e-mail.

Wilt u eerder antwoord? Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen of neem telefonisch contact met ons op.

Melding

Kies een onderwerp waarover u een melding wilt maken:

Meld u aan voor onze zakelijke nieuwsbrief

  • Ontvang 4 keer per jaar onze nieuwsbrief per e-mail
  • Speciaal voor grootzakelijke klanten
  • Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom het energienet