Service en contact

Heeft u een vraag over bijvoorbeeld de elektriciteits- of gasaansluiting, de meter of een storing? Vind antwoord op uw vraag of bekijk wat u zelf kunt regelen.

Direct naar

Zakelijke klant

Ontvangt u maandelijks een factuur van ons? Dan bent u een zakelijke klant.

Handen met smartphone opzoeken

Top 5 veelgestelde vragen

  • Nee, een aanvraag kunt u alleen digitaal doen omdat wij bijvoorbeeld ook een foto van uw meterkast nodig hebben. 

    Dit regelt u op Mijn Enexis

    • Verzwaring van de aansluiting
    • Verlichting van de aansluiting

    Dit regelt u op Mijnaansluiting.nl

    • Nieuwe aansluiting;
    • Verplaatsen van de aansluiting
    • Verwijderen van de aansluiting

    Let op! Wilt u een verzwaring en een verwijdering tegelijk aanvragen? Dit regelt u het snelst via Mijnaansluiting.nl.

    Dit regelt u op Enexis.nl

    • Aanvragen slimme meter
    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • In de volgende gevallen kunnen wij vragen om toegang tot uw meterkast:

    • Voor onderhoud aan uw aansluiting of energiemeter(s). Dit bezoek kondigen wij aan per brief;
    • Als onze monteurs werken aan de kabels of leidingen van het hoofdnet bij u in de buurt. Het kan gaan om gepland onderhoud of om een storing;
    • Heeft u nog geen slimme meter of staat de slimme meter ‘administratief uit’ waardoor we geen meetgegevens meten? Dan kunt u bezoek krijgen van onze meteropnemer óf een verzoek om een foto van uw meterstanden te uploaden op onze website. Ook als er een slimme meter bij u in de meterkast hangt, komen wij soms langs om de meterstand op te nemen en de werking van de meter te controleren;
    • In sommige gebieden hebben wij ook de aarding verzorgd. Daar kan het ook zijn dat wij in uw meterkast onze aarding komen controleren. Dit doen we steekproefsgewijs.

    U kunt onze monteurs altijd vragen om een legitimatiebewijs. Soms komt een aannemer de werkzaamheden namens ons uitvoeren. Is dat het geval? Dan kondigen we dat altijd aan in een brief of e-mail.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Wanneer u een slimme meter heeft, worden meterstanden meestal automatisch doorgegeven. Waarschijnlijk staat uw slimme meter uit voor het uitlezen van uw meterstanden. Daarom vragen we u om de meterstanden aan ons door te geven. Ook kan er een storing zijn bij het uitlezen van de meterstanden. Hierdoor worden uw standen even niet automatisch doorgeven aan ons en uw energieleverancier.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Veel huizen zijn op het elektriciteitsnet aangesloten met een 1-fase-aansluiting. Via 1 kabel (fase) komt 230 volt uw huis binnen. Een 1-faseaansluiting is geschikt voor een klein huishouden met standaard apparaten en een klein aantal zonnepanelen. U kunt een 1-faseaansluiting herkennen aan de tekst: 220/230 volt op de elektriciteitsmeter in uw meterkast.

    Bij een 3-fasenaansluiting komt er via 3 kabels (fasen) 230 volt binnen. De 3-fasenaansluiting heeft meer capaciteit dan een 1-faseaansluiting. U kunt uw energieverbruik verdelen over de 3 fasen.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • U heeft na een storing van meer dan 4 uur recht op compensatie. Meer informatie hierover vindt u op onze pagina over compensatieregeling na storingen.

    Let op: aangekondigde onderhoudswerkzaamheden met een gas- of stroomonderbreking vallen buiten de compensatieregeling.

     

    Heeft dit antwoord u geholpen?

Telefoon

Bel 088 857 70 00

Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 17:00 uur.

Wilt u dat wij u terugbellen? Stuur ons een terugbelverzoek.

E-mail

Neem contact op

U krijgt binnen 10 werkdagen antwoord. Wilt u eerder antwoord? Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen hierboven of neem telefonisch contact met ons op.