Problemen met uw omvormer door spanningsproblemen? Meld dit aan ons
Valt uw omvormer uit op zonnige dagen? Dan zijn er waarschijnlijk spanningsproblemen in uw buurt. Dit probleem pakken we aan met de buurtaanpak. Geef het aan ons door wanneer uw omvormer uitvalt.
Wat is de buurtaanpak?
Spanningsproblemen pakken we aan met de buurtaanpak. Buurt voor buurt breiden we het elektriciteitsnet uit, in 1 keer. Zo verminderen we de overlast en werken we sneller en slimmer om storingen of spanningsproblemen zoveel mogelijk te beperken. We starten in de buurten met de grootste problemen.
Wat doen wij met uw melding?
Eerder onderzochten we elke melding van een uitvallende omvormer. Uit ervaring blijkt dat de oplossing voor uitvallende omvormers vrijwel altijd dezelfde is: het verzwaren van het stroomnet in uw buurt. Onderzoek naar spanningsproblemen vraagt veel tijd van onze monteurs en technici. Omdat we ons volledig willen inzetten op het verzwaren van het net met de buurtaanpak, starten we na uw melding geen onderzoek meer naar dit soort problemen. We registreren uw melding wel.
Uw melding helpt ons om, samen met de al bestaande data, de spanningsproblemen in uw buurt in kaart te brengen. Zo bepalen we waar de problemen het grootst zijn en we het eerst aan de slag gaan met de buurtaanpak.
Wat kunt u zelf doen?
Bij spanningsproblemen kunt u het uitvallen van de omvormer voorkomen door stroom te gebruiken op de momenten dat er veel zon schijnt. Hiermee maakt u maximaal gebruik van uw opgewekte energie. Op deze pagina leest u meer tips.
Goed om te weten
Als de omvormer uitvalt hoeft dat niet direct een spanningsprobleem te zijn. Een omvormer kan ook uitvallen als zonnepanelen niet goed zijn aangesloten of als de omvormer een storing heeft. Een erkend installateur kan dit voor u controleren.
Check op spanningsproblemen
Controleer of er in uw buurt spanningsproblemen bekend zijn.
Veelgestelde vragen over spanningsproblemen
Kan ik het uitvallen van mijn omvormer ook telefonisch melden?
Nee, meldingen kunt u alleen doen met dit formulier. Onze medewerkers kunnen deze meldingen niet aannemen of u meer informatie geven over de status van uw melding. Weten wanneer we in uw buurt het stroomnet gaan verzwaren? Bekijk onze (voorlopige) planning.
Heeft dit antwoord u geholpen?Krijg ik een vergoeding wanneer ik door spanningsproblemen niet kan terugleveren?
Wij hebben geen compensatie voor gemiste opbrengsten door teruglevering.
Heeft dit antwoord u geholpen?Wanneer verzwaren jullie het elektriciteitsnet in mijn buurt?
Wij maken ons stroomnet klaar voor een duurzame toekomst. We leggen zwaardere kabels en bouwen elektriciteitshuisjes om aan de groeiende vraag van stroom te voldoen. Dit is een historische verbouwing waarbij 1 op de 3 straten komende jaren open gaan.
Tijdens deze verbouwing moeten we keuzes maken en vernieuwende werkwijzen gebruiken. Voor het oplossen van de spanningsproblemen kiezen we voor een buurtaanpak. Dit betekent dat we het stroomnet in een hele buurt in 1 keer toekomstbestendig maken. Zo komen alle buurten in Groningen, Drenthe, Overijssel, Brabant en Limburg de komende jaren aan de beurt. Met deze buurtaanpak werken we efficiënter en verminderen we de overlast in de straat voor bewoners. We werken hiervoor nauw samen met gemeenten.
Weten wanneer we in uw buurt het stroomnet gaan verzwaren? Bekijk onze (voorlopige) planning.
Heeft dit antwoord u geholpen?Waarom valt de omvormer van mijn zonnepanelen uit?
Als uw omvormer uitvalt dan is er misschien een storing in uw omvormer of zijn er spanningsproblemen. Lees meer.
Heeft dit antwoord u geholpen?