Wat moet ik regelen voor een verlichting?
Bij het verlichten van een aansluiting zijn er dingen die u en wij moeten regelen. We nemen u mee door de stappen.

- 1
Vraag advies aan een installateur
Een installateur helpt u bepalen of een verlichting mogelijk is. Wij mogen u als netbeheerder geen advies geven.
Meer over: heb ik een verlichting nodig? - 2
Start een aanvraag via Mijn Enexis
Via 'Mijn Enexis' start u een aanvraag voor de verlichting. Heeft u van ons een e-mail gehad nadat uw aanvraag is gedaan? Dan hebben wij uw aanvraag goed ontvangen. Ook vindt u de aanvraag terug in 'Mijn Enexis'.
Log in of maak een account aan- Start uw aanvraag pas nadat uw installateur bevestigt dat een verlichting mogelijk is.
- 3
Offerte bekijken en betalen
Zodra uw offerte klaarstaat in 'Mijn Enexis' krijgt u hiervan bericht per e-mail. Bekijk de offerte goed en betaal deze.
- 4
Plan de werkzaamheden
Is uw betaling bij ons binnen? Dan krijgt u binnen 10 werkdagen een e-mail met een link. Via deze link kunt u zelf een afspraak plannen. In een enkel geval bellen we u voor het maken van een afspraak. Tip: Controleer uw ongewenste e-mail. Soms komt onze e-mail daarin terecht. Op dit moment krijgen we veel aanvragen binnen. Hierdoor duurt het soms iets langer dan 10 werkdagen voordat wij contact opnemen.
- 5
Werkzaamheden uitvoeren
Op de afgesproken datum komen we de verlichting uitvoeren. Tijdens de werkzaamheden heeft u ongeveer een half uur tot maximaal 2 uur geen stroom of gas.
Tips voor als u even geen stroom of gas heeft
Veelgestelde vragen bij een verlichting
- Kan ik een aanvraag ook telefonisch doen?
Nee, een aanvraag kunt u alleen digitaal doen omdat wij bijvoorbeeld ook een foto van uw meterkast nodig hebben.
Dit regelt u op Mijn Enexis
- Verzwaring van de aansluiting
- Verlichting van de aansluiting
Dit regelt u op Mijnaansluiting.nl
- Nieuwe aansluiting;
- Verplaatsen van de aansluiting
- Verwijderen van de aansluiting
Let op! Wilt u een verzwaring en een verwijdering tegelijk aanvragen? Dit regelt u het snelst via Mijnaansluiting.nl.
Dit regelt u op Enexis.nl
- Aanvragen slimme meter
Heeft dit antwoord u geholpen? - Wat is de status van mijn aanvraag om een aansluiting te wijzigen?
De status van uw aanvraag vindt u in Mijn Enexis. Vanwege de vele aanvragen kan het langer duren voordat u een verandering van de status ziet.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Hoe vind ik mijn aansluitwaarde?
Weet u de aansluitwaarde niet? Zo vindt u deze:
- Op de jaarafrekening van uw energieleverancier;
- Via Mijn meterkast. Hiervoor heeft u het meternummer nodig. Deze vindt u op de meter.
Heeft dit antwoord u geholpen?