Wat moet ik regelen voor een verlichting?

Bij het verlichten van een aansluiting zijn er dingen die u en wij moeten regelen. We nemen u mee door de stappen.

Monteur geknield bij meterkast
  1. Vraag advies aan een installateur

    Een installateur helpt u bepalen of een verlichting mogelijk is. Wij mogen u als netbeheerder geen advies geven.

    Meer over: heb ik een verlichting nodig?
  2. Start een aanvraag via Mijn Enexis

    Via 'Mijn Enexis' start u een aanvraag voor de verlichting. Heeft u van ons een e-mail gehad nadat uw aanvraag is gedaan? Dan hebben wij uw aanvraag goed ontvangen. Ook vindt u de aanvraag terug in 'Mijn Enexis'.

    Log in of maak een account aan
    • Start uw aanvraag pas nadat uw installateur bevestigt dat een verlichting mogelijk is.
  3. Offerte bekijken en betalen

    Zodra uw offerte klaarstaat in 'Mijn Enexis' krijgt u hiervan bericht per e-mail. Bekijk de offerte goed en betaal deze.

  4. Plan de werkzaamheden

    Is uw betaling bij ons binnen? Dan krijgt u binnen 10 werkdagen een e-mail met een link. Via deze link kunt u zelf een afspraak plannen. In een enkel geval bellen we u voor het maken van een afspraak. Tip: Controleer uw ongewenste e-mail. Soms komt onze e-mail daarin terecht. Op dit moment krijgen we veel aanvragen binnen. Hierdoor duurt het soms iets langer dan 10 werkdagen voordat wij contact opnemen.

  5. Werkzaamheden uitvoeren

    Op de afgesproken datum komen we de verlichting uitvoeren. Tijdens de werkzaamheden heeft u ongeveer een half uur tot maximaal 2 uur geen stroom of gas.

    Tips voor als u even geen stroom of gas heeft

Veelgestelde vragen bij een verlichting

  • Nee, een aanvraag kunt u alleen digitaal doen omdat wij bijvoorbeeld ook een foto van uw meterkast nodig hebben. 

    Dit regelt u op Mijn Enexis

    • Verzwaring van de aansluiting
    • Verlichting van de aansluiting

    Dit regelt u op Mijnaansluiting.nl

    • Nieuwe aansluiting;
    • Verplaatsen van de aansluiting
    • Verwijderen van de aansluiting

    Let op! Wilt u een verzwaring en een verwijdering tegelijk aanvragen? Dit regelt u het snelst via Mijnaansluiting.nl.

    Dit regelt u op Enexis.nl

    • Aanvragen slimme meter
    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • De status van uw aanvraag vindt u in Mijn Enexis. Vanwege de vele aanvragen kan het langer duren voordat u een verandering van de status ziet.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Weet u de aansluitwaarde niet? Zo vindt u deze:

    • Op de jaarafrekening van uw energieleverancier;
    • Via Mijn meterkast. Hiervoor heeft u het meternummer nodig. Deze vindt u op de meter.
    Heeft dit antwoord u geholpen?