Geen gas of stroom? Wij helpen u met tips
Het energienet in Nederland behoort tot de beste van de wereld. Toch kan een gas- of stroomstoring altijd een keertje gebeuren. Ook kan u even geen gas of stroom hebben doordat wij werken aan ons energienet. Klik op 1 van onderstaande knoppen om onze tips te lezen.
Lees ook
Handige informatie bij gas- en stroomstoringen
Veelgestelde vragen
Hoe weet ik of de geplande werkzaamheden doorgaan?
Heeft u van ons een brief gehad? Dan staan er werkzaamheden gepland. U kunt ervan uitgaan dat deze werkzaamheden doorgaan. In ons overzicht van al onze werkzaamheden vindt u meer informatie.
Heeft dit antwoord u geholpen?Mijn buren kregen een brief over werkzaamheden. Ik niet. Zit ik ook zonder gas en/of stroom?
Soms voeren wij werkzaamheden uit waarbij wij tijdelijk stroom of gas moeten onderbreken. Is dit het geval? Dan laten wij u dit altijd weten met een brief. Heeft u niets van ons gehoord? Dan kunt u gebruik blijven maken van stroom en gas tijdens onze werkzaamheden. Uw pand is dan aangesloten op een andere kabel of leiding.
Heeft dit antwoord u geholpen?Kunnen de werkzaamheden verzet worden naar een andere tijd of andere dag?
Nee, we kunnen de geplande werkzaamheden helaas niet verzetten naar een andere dag. Dit komt omdat we onze werkzaamheden moeten uitvoeren binnen een wettelijke termijn. We hebben bij het plannen een moment gekozen waarop de minste overlast is.
Heeft dit antwoord u geholpen?Krijg ik een vergoeding als ik geen stroom of gas heb tijdens werkzaamheden?
Nee, u krijgt geen vergoeding als wij werkzaamheden uitvoeren waarbij wij tijdelijk stroom of gas onderbreken. Deze werkzaamheden zijn nodig om het energienet veilig en betrouwbaar te houden. Als we de energie onderbreken krijgt u vooraf een brief. Deze versturen wij binnen 3 werkdagen voor we energie onderbreken (wettelijke termijn). Hierin noemen we een tijdsblok waarin we de werkzaamheden uitvoeren. We proberen het onderbreken van energie altijd zo kort mogelijk te houden.
Heeft dit antwoord u geholpen?Hoe lang heb ik geen gas of stroom tijdens werkzaamheden?
De duur van de onderbreking hangt af van het type werkzaamheden. Wij doen ons best om deze periode zo kort mogelijk te houden. Als we de energie onderbreken krijgt u vooraf een brief. Hierin noemen we een tijdsblok waarin we de werkzaamheden uitvoeren. We proberen het onderbreken van energie altijd zo kort mogelijk te houden.
Heeft dit antwoord u geholpen?Is er tijdens de stroomonderbreking een noodvoorziening?
Nee, we kunnen helaas geen noodvoorziening, zoals een aggregaat, aanbieden tijdens onze werkzaamheden. We proberen de onderbreking zo kort mogelijk te houden zodat u zo weinig mogelijk overlast heeft. Wel hebben we tips die u kunnen helpen wanneer u even geen stroom heeft.
Heeft dit antwoord u geholpen?