Stroomstoring in Achtmaal, Klein Zundert, Rijsbergen, Schijf, Wernhout en Zundert

Sinds 18.59 uur is er een stroomstoring in Achtmaal, Klein Zundert, Rijsbergen, Schijf, Wernhout en Zundert. Onze monteurs zijn inmiddels druk aan het werk om de storing op te lossen. De storing is veroorzaakt door defecte kabels bij een verdeelstation.

Aan het begin van de storing zaten er 7678 klanten zonder stroom, op dit moment is het aantal klanten zonder stroom nog 3332.

We verwachten dat onze monteurs nog enige tijd nodig hebben om de storing helemaal op te lossen en iedereen weer van stroom te voorzien. We doen onze uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak!

Volg @EnexisStoringen op X voor de meest actuele status.

Update 23.30 uur

Op dit moment hebben 2622 klanten nog geen stroom. Het oplossen van de storing zal nog meerdere uren duren  omdat 1 van de kabels die we moeten repareren onder een N-weg ligt. Het openbreken hiervan kost extra tijd. 

Deze nacht werken meerdere ploegen met man en macht door om de stroomstoring op te lossen. Ondertussen zetten we 17 aggregaten in als tijdelijke oplossing  om zo snel mogelijk iedereen weer van stroom te voorzien. Ook het aansluiten van aggregaten is een flinke klus. De eerste aggregaten sluiten we nu aan, de rest volgt stap voor stap in de loop van de nacht

Update 06.30 uur

Alle huishoudens hebben weer stroom via de noodaggregaten. Een aantal bedrijven nog niet, omdat hun aansluiting te groot is voor de noodaggregaten.

Onze monteurs hebben de hele nacht door gewerkt en blijven dat doen. We verwachten de defecte kabels om 09:00 uur weer in gebruik te kunnen nemen.

Update 11.30 uur

De kabels die de storing veroorzaakten zijn inmiddels gerepareerd. Op dit moment controleren we of de stroomvoorziening weer goed werkt. Daarna voorzien we  de bedrijven die nog geen stroom hebben met voorrang weer van stroom. We zullen in de loop van de dag ook  alle huishoudens weer aansluiten op de kabels en van de aggregaten afhalen.  

Had u tot 23.30 uur geen elektriciteit en daarna weer wel? Dan krijgt u nu stroom van een noodaggregaat. Goed om te weten dat u tijdens het overschakelen een korte tijd geen stroom heeft. Dat is gebruikelijk en dit is dus geen nieuwe storing. De noodaggregaten blijven in gebruik zolang het nodig is om alle huishoudens weer via het net van stroom te voorzien.

Update 15.00 uur

Alle klanten hebben weer stroom! Ook de paar bedrijven met grotere aansluitingen die tot nu toe geen stroom hadden. Nog niet alle huishoudens zijn weer aangesloten op de kabels, in plaats van de noodaggregaten. Onze monteurs zijn hier nog druk mee bezig. 

We verwachten dat ze hier aan het einde van de middag mee klaar zijn. Tijdens deze werkzaamheden kan de stroom nog een korte tijd onderbroken worden. De aggregaten blijven nog even staan. Pas als alle werkzaamheden afgerond zijn en de storing volledig is opgelost, halen we ze weer weg. 

Update 18.30 uur

Alle klanten zijn weer aangesloten op het stroomnet. We werken nog aan de kabels in ons stroomnet, maar u heeft daar geen last meer van. Binnenkort halen we de noodaggregaten weer weg. Nogmaals excuses voor het ongemak dat u door deze storing heeft ondervonden. Wij danken u voor uw begrip en geduld.  

Oorzaak storing

In een van de kabels bij een verdeelstation was een spontane storing ontstaan. Andere kabels moesten het op dat moment overnemen, waardoor er te veel druk op kwam te staan. Dat zorgde uiteindelijk voor deze grote storing.

Compensatie bij storing

Als u door een storing langer dan 4 uur geen stroom of gas heeft, krijgt u van ons een vergoeding.  De vergoeding keren wij automatisch uit.  Binnen 6 weken na de storing krijgt u van ons een brief.