Problemen met de meter

Is er iets aan de hand met de stroom- of  gasmeter? Op deze pagina vindt u een overzicht van vragen en oplossingen. Bij elk probleem vindt u een passende oplossing voor uw situatie.

Elektriciteit verlichten

Andere vragen

  • Doordat we elke meter die we installeren testen, komt het zelden voor dat een meter niet goed meet. Bent u er toch van overtuigd dat uw meter niet goed meet? Dan kunt u een meterijking aanvragen via onze Klantenservice. Aan een meterijking zijn kosten verbonden. Als na de meterijking blijkt dat de meter inderdaad niet goed werkt, ontvangt u de kosten voor de meterijking van ons terug.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • U kunt het volgende doen:

    Terugleveren melden

    Als u energie gaat terugleveren aan het net met bijvoorbeeld zonnepanelen, moet u dit melden. Wij controleren dan of u een geschikte meter heeft en zorgen ervoor dat u de juiste terugleververgoeding krijgt. Aanmelden regelt u op www.energieleveren.nl Uw gegevens komen dan automatisch bij ons terecht.

    Draaischijfmeter vervangen

    Heeft u nog een traditionele draaischijfmeter? Deze meter is niet geschikt voor het registreren van teruggeleverde energie. Daarom vervangen wij dit type meter standaard voor slimme meters. Als u energie gaat terugleveren en u heeft zich aangemeld via www.energieleveren.nl, dan benaderen wij u automatisch om uw meter te vervangen.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

Geen antwoord op uw vraag?

Staat uw probleem er niet bij of werkt de geboden oplossing niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice