Problemen met de meter
Is er iets aan de hand met de stroom- of gasmeter? Op deze pagina vindt u een overzicht van vragen en oplossingen. Bij elk probleem vindt u een passende oplossing voor uw situatie.
Andere vragen
De meter meet niet goed. Ik wil een meterijking of een andere meter. Hoe regel ik dit?
Doordat we elke meter die we installeren testen, komt het zelden voor dat een meter niet goed meet. Bent u er toch van overtuigd dat uw meter niet goed meet? Dan kunt u een meterijking aanvragen via onze Klantenservice. Aan een meterijking zijn kosten verbonden. Als na de meterijking blijkt dat de meter inderdaad niet goed werkt, ontvangt u de kosten voor de meterijking van ons terug.
Heeft dit antwoord u geholpen?De meter registreert teruggeleverde energie niet goed. Wat nu?
U kunt het volgende doen:
Terugleveren melden
Als u energie gaat terugleveren aan het net met bijvoorbeeld zonnepanelen, moet u dit melden. Wij controleren dan of u een geschikte meter heeft en zorgen ervoor dat u de juiste terugleververgoeding krijgt. Aanmelden regelt u op www.energieleveren.nl Uw gegevens komen dan automatisch bij ons terecht.
Draaischijfmeter vervangen
Heeft u nog een traditionele draaischijfmeter? Deze meter is niet geschikt voor het registreren van teruggeleverde energie. Daarom vervangen wij dit type meter standaard voor slimme meters. Als u energie gaat terugleveren en u heeft zich aangemeld via www.energieleveren.nl, dan benaderen wij u automatisch om uw meter te vervangen.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Geen antwoord op uw vraag?
Staat uw probleem er niet bij of werkt de geboden oplossing niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice.