Doorlooptijd voor een nieuwe aansluiting
Wilt u een nieuwe aansluiting aanvragen of heeft u dit al gedaan? Houd er dan rekening mee dat het een tijdje kan duren voordat we de werkzaamheden starten. Op deze pagina leest u wat u kunt verwachten.
Hoelang duurt het voordat mijn nieuwe aansluiting is aangelegd?
Heeft u de offerte of akkoordverklaring getekend voor een nieuwe aansluiting? Dan neemt onze aannemer contact met u op. Samen plant u een afspraak in voor de werkzaamheden. U moet er wel voor zorgen dat alle voorbereidende werkzaamheden afgerond zijn vóór de geplande afspraak. U krijgt meer informatie over deze werkzaamheden als u uw aanvraag heeft gedaan.
- Er zijn geen bijzonderheden
Zijn er geen bijzonderheden waardoor uw aanvraag vertraging oploopt? Dan duurt het ongeveer 12 weken voordat uw nieuwe aansluiting klaar is. - Het stroomnet in uw buurt is vol
Is er bij u in de buurt geen plek meer op het bestaande stroomnet om nieuwe aansluitingen op aan te sluiten? Dan moeten we het stroomnet eerst uitbreiden. Houd er rekening mee dat dit 1 jaar of langer kan duren. - Er is geen hoofdnet in uw buurt
Is er geen hoofdnet in uw buurt aanwezig? Dan moeten wij deze eerst aanleggen. Wij laten u na uw aanvraag weten welke werkzaamheden nodig zijn en hoelang het duurt. Houd er rekening mee dat dit soms meer dan een jaar is.
Bijzonderheden zorgen voor langere wachttijden
Soms zijn er tijdens de voorbereiding omstandigheden die zorgen dat werkzaamheden nog langer duren. Dit zijn de meest voorkomende redenen:
Tekort technisch personeel
Wanneer er zowel bij onze aannemers als bij ons een tekort aan technisch personeel is, kunnen de werkzaamheden later starten.
Vergunning gemeente
Bij sommige aanvragen moeten wij een vergunning regelen bij uw gemeente. Denk hierbij aan vergunningen voor graafwerkzaamheden en stikstof. Als tijdens de werkzaamheden over de stikstofnormen wordt gegaan, kunnen de werkzaamheden stilgelegd worden. Het aanvragen van vergunningen kost tijd. Hoelang dit precies duurt, hangt af van de gemeente en/of Rijksoverheid.
Het weer
Als het vriest of hard regent, kunnen wij niet (goed) graven. Ook kunnen kabels en leidingen beschadigd raken. Het weer kan ervoor zorgen dat werkzaamheden later starten.
Vervuilde grond
Wanneer we gaan graven doen we eerst een bodemonderzoek. Als de grond vervuild is, moeten we extra maatregelen nemen. Dit zorgt ervoor dat de voorbereiding en uitvoering van de werkzaamheden meer tijd kost.
Meerdere aanvragen
Bij een combinatie-aanvraag moeten wij soms wachten op de opdracht van anderen netbeheerders en/of nutsbedrijven. Hierdoor kan het langer duren.
Toestemming grondeigenaar
Moeten we een nieuwe kabel of leiding leggen door grond wat niet van de aanvrager is? Dan hebben we toestemming nodig van de grondeigenaar.
Doe uw aanvraag op tijd
Vraag een nieuwe aansluiting op tijd aan. Hoe eerder u dit doet, hoe eerder u weet waar u aan toe bent. Wij laten u weten hoelang het ongeveer duurt voordat we de werkzaamheden uitvoeren.